25.03.2009

bir taşla iki kuş

Cengizhan’ın bir hayali vardı.
Napolyon’un bir hayali vardı.
Fatih Sultan Mehmet’in bir hayali vardı.
Hayal kurdular. Kurdukları hayallerin gerçekleştirebildikleri kadarına tarih dedik. Anlatır olduk masallarını okullarda. O masallar ki toplumları, medeniyetleri, iklimleri şekillendirdiler.
İçlerinden birinin arkadaşım olmasını isterdim. En yakın arkadaşı olmalıydım ama. Gerçi İsmet İnönü olmam gerekebilirdi. Olsun, Atatürk’ü tanımış olurdum. Hitlerin en yakın arkadaşı olmaktan daha sempatik duruyor.
Uyumadan hemen önce hayallerini kurdukları düşlerin, günümüz kültürünü bu kadar etkileyebileceğini tahmin edebilmişler miydi? Sebep oldukları enerjinin kuşaklarca iletileceğini, varlık sınırlarının zamanla birlikte genişleyeceğini…
Gandhi’nin rüyalarını dinlemek isterdim. Elbet anlatırdı en yakın arkadaşına. Ben de tanıdıklarıma biraz benden katarak iletirdim.
Yanlış anlaşılmasın sakın, şimdi ki arkadaşlarımı seviyorum.
Ama burada tarihi değiştirebilenlerden bahsediyoruz.
Siz kimin arkadaşı olmak isterdiniz?
Büyük İskender ya da Buda belki...
Ben, Adem’i seçerdim. Tarihte bunun yazılı olmadığını biliyorum. Ama O'nun en yakın arkadaşı olsaydım, ben de tarihi değiştirmiş olurdum.
Bir taşla iki kuş…

 

Design by Blogger Buster | Distributed by Blogging Tips