28.01.2012

-ben-?

Bir gözlemin oluşabilmesi için en az bir gözleyen ve en az bir gözlenen gerekmektedir.
Gözlem, gözleyen tarafından, gözlenen üzerinde yapılır. Gözleyen ya da gözlenenden biri olmadan gözlem yapılamaz. Gözleyen kendini gözleyemez. Gözleyen ve gözlenen "aynı" olamaz. Gözlenen, gözleyen olamaz. O halde -ben- beni gözleyemez. -Ben- inizi gözlediğinizi sanırsınız ama gözlediğiniz siz değilsinizdir. Gözlemlediğiniz sizden farklıdır. Aynı olsaydı gözlemleyemezdiniz.
En basit haliyle, sen aslında sen değilsin. Hissettiğini sandığın, yaşadığını sandığın şey de sen değil.

Bu korkutucu mu geliyor :)

İlk önce bedenimizi görürüz ve -ben- bedenim deriz. Sonra zihnimizi fark ederiz, zihin olduğumuzu düşünürüz. Bazılarımız enerji olduğunu bile düşünüyor. Özdeşleşmeler bilinçli olmaz. Bilinçsizce olur. Gözlemleyebilmeniz için gözlemlediğiniz şeyin dışında olmak zorundasınız. Gözlem için, gözlenene dıştan bakılması gerekir. Gözlemleyebildiğiniz hiçbir şey olamazsınız. Gözlenen herşey görecedir, bu görecelik de -ben- e göredir. Bedeninizi hissediyor ve gözlemleyebiliyorsunuz. Zihninizdeki düşünceleri fark edebiliyorsunuz. Enerjinizin yükseklik derecesini algılayabiliyorsunuz. Onları gözlemleyebiliyorsunuz. O halde siz onlar olamazsınız.

Aynada baktığınız surata siz değilmişsiniz gibi bakın. Gördüğünüzün siz olmadığını düşünün. Yabancılaştığınızı göreceksiniz. Onun da size baktığını fark edeceksiniz. Korkak ve yabansı bakacak. Peki -ben- sandığınız hiç bir şey siz değilse, siz nesiniz?

Algılayamadığınız ama olduğunu bildiğiniz şey nedir?

 

Design by Blogger Buster | Distributed by Blogging Tips